- Byly aktualizovány a doplněny všechny prezentace, které máme k dispozici. Odkaz na prezentace je v detailu přednášek.
- K vybraným přednáškám byly přidány audiozáznamy. V případě zájmu rádi dodáme záznamy i dalších přednášek.
-
10.00–11.45
Slavnostní zahájení konference ISSS 2023
-
10.00–11.45
15. 5. 2023 Velký sálSlavnostní zahájení
Miloš Vystrčil Senát Parlamentu ČR Věra Kovářová Robert Králíček Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR Ivan Bartoš Ministerstvo pro místní rozvoj Martin Kupka Ministerstvo dopravy Martin Dvořák Vláda ČR Ján Ferenčák Národná rada SR Ľubomír Andrassy Najvyšší kontrolný úrad SR Marek Ebert Český telekomunikační úřad Irena Storová Státní ústav pro kontrolu léčiv Petr Mlsna Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Lukáš Kintr Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost Martin Mesršmíd Digitální a informační agentura Karel Večeře Český úřad zeměměřický a katastrální Pavel Bulíček Královéhradecký kraj Vítězslav Schrek Kraj Vysočina Volodymyr Čubirko Oblastní rada Zakarpatské Ukrajiny Pavlína Springerová Statutární město Hradec Králové Lukáš Kolářík Ministerstvo vnitra Zdeněk Zajíček ICT UNIE, z.s. Tomáš Salomon Česká spořitelna, a.s. Václav Koudele MICROSOFT Michal Stachník CISCO Vladek Šlezingr EVIDEN – Atos IT Solutions and Services, s.r.o. Dan Rosendorf ICZ a.s. Petr Dvořák Česká televize Tomáš Renčín Konference ISSS/V4DIS 2023- Zvukový záznam – Pavlína Springerová (MP3; 1,3 MB)
- Zvukový záznam – Pavel Bulíček (MP3; 1 MB)
- Zvukový záznam – Miloš Vystrčil (MP3; 1,9 MB)
- Zvukový záznam – Věra Kovářová (MP3; 2,9 MB)
- Zvukový záznam – Ivan Bartoš (MP3; 11,3 MB)
- Zvukový záznam – Diskuse (MP3; 69,2 MB)
- Prezentace – Priority a plány pro rok 2023 – Ivan Bartoš (PDF; 1,4 MB)
-
13.00–14.20
Digitalizace a Digitální identita
-
13.00–13.15
15. 5. 2023 Velký sáleDoklady
Martin Mesršmíd Digitální a informační agenturaHlavním projektem DIA pro rok 2023 bude vývoj nové aplikace pro mobilní zařízení, která bude obsahovat primárně občanský průkaz. Aplikace eDoklady bude sloužit jako plnohodnotný nástroj k prokazování identity na území České republiky. Aplikace bude bezplatně dostupná na mobilních zařízeních s operačními systémy iOS a Android. V roce 2026 pak bude tento pilotní projekt aktualizován do evropské digitální peněženky, která bude platná napříč státy Evropské unie. Ta už bude zahrnovat i další informace a postupně i nejrůznější doklady jako je nejvyšší dosažené vzdělání či zdravotní dokumentace.
-
13.15–13.25
15. 5. 2023 Velký sálVyužití digitální identity MojeID v EU
Jaromír Talíř CZ.NIC z.s.p.o.Služba MojeID nabízí jedinou digitální identitu v ČR, kterou je možné použít jak u komerčním služeb, tak pro veřejné služby Českého státu a zároveň pro veřejné služby v Evropské unii. S jednou identitou tak uživatel získává přístup k největšímu portfoliu služeb. Prezentace shrne, jakým způsobem je možné MojeID v zahraniční používat.
-
13.25–13.35
15. 5. 2023 Velký sálEvropská digitální peněženka a pilotní projekt s účastí MojeID
Jaromír Talíř CZ.NIC z.s.p.o.Evropská komise vybrala čtyři konzorcia, která budou v průběhu příštích dvou let pilotovat ekosystém vznikající digitální peněženky pro různé způsoby jejího použití. Prezentace popíše co lze od konzorcií očekávat a jaká je role sdružení CZ.NIC a digitální identity MojeID.
-
13.35–13.45
15. 5. 2023 Velký sálBankovní identita a evropská digitální peněženka
Jan Blažek Bankovní identita, a.s.Bankovní identita má za sebou víc jak dva roky fungování a blížící se nová evropská legislativa bude představovat výzvu, jak schéma správně zavést a maximalizovat její přínosy pro občany, firmy a stát. Jaké jsou ty zásadní principy, které je třeba dodržet, a naopak čemu se třeba se vyhnout, na to odpovím se své přednášce.
-
13.45–14.00
15. 5. 2023 Velký sálAktuální informace k tématu revize nařízení eIDAS
Filip Bílek Digitální a informační agenturaNařízení eIDAS schválené v roce 2014 stanovuje podmínky, za kterých má docházet k povinnému přeshraničnímu uznávání prostředků pro el. identifikaci a dále také stanovuje požadavky týkající se poskytování služeb vytvářejících důvěru a právní účinky kvalifikovaných služeb vytvářejících důvěru napříč EU. Evropská komise na základě hodnocení účinnosti nařízení eIDAS zveřejnila v červnu 2021 návrh revize tohoto nařízení, která má zavést evropské peněženky digitální identity a rovněž definovat nové typy služeb vytvářejících důvěru. Prezentace shrne aktuální informace týkající se legislativního projednávání revize nařízení eIDAS.
-
14.00–14.20
15. 5. 2023 Velký sálLhůty zákona o právu na digitální služby – Lze je ještě stihnout?
Zdeněk Zajíček ICT UNIE, z.s. -
14.30–16.10
Portálová řešení pro orgány veřejné moci
-
14.30–14.50
15. 5. 2023 Velký sálVzdálený přístup do spisu
Vít Kasal Monika Hanáková GORDIC spol. s r.o.I přístup do spisu získává digitální podobu. Co bylo možné dříve vyřídit jen osobní návštěvou úřadu se postupně přesouvá na internet. Představíme vám jeden z prvních pilotních projektů, jež byl realizován na území ČR. Vzdálený přístup do spisu správního řízení. Přednáška se dotýká budování eGovernmentu v ČR, rozvoji digitálních služeb, využívání elektronické spisové služby, portálových řešení s Identitou občana, vnitřní digitalizace úřadů a v neposlední řadě také bezpečnosti. Prošlapáváme cestu ostatním.
-
14.50–15.00
15. 5. 2023 Velký sálVizualizační portál Českého telekomunikačního úřadu
Karel Holek Český telekomunikační úřadPředstavení nové verze portálu, který slouží uživatelům jako pomůcka při porovnávání kvality telekomunikačních služeb v České republice.
-
15.00–15.20
15. 5. 2023 Velký sálWebová platforma města Brna
Tomáš Aberl Statutární město Brno Radek Baloun Asseco Central Europe, a.s.Příspěvek představuje zkušenosti s vybudováním webové Platformy města Brna pro vytvoření a provoz desítek webů města. Platforma splňuje požadavky kybernetické bezpečnosti a uživatelské přístupnosti. Na stejné Platformě mohou běžet miniweby různých projektů, webové stránky městských částí, ale i příspěvkových organizací nebo obchodních společností města.
-
15.20–15.40
15. 5. 2023 Velký sálPortál dopravy
Ladislav Němec Karel Váchal Ministerstvo dopravy -
15.40–15.55
15. 5. 2023 Velký sálDigitální služby resortu dopravy
Jan Paroubek CENDIS, s.p. Ladislav Muller Principal engineering s.r.o. Michaela Onuferová MICROSOFT, s.r.o.Digitální služby pro občany a firmy na Portálu dopravy.
-
15. 5. 2023 Velký sálDiskuse
-
8.45–9.45
Zpráva o stavu eGovernmentu v ČR
-
8.45–9.15
15. 5. 2023 Malý sálProjekty v gesci Ministerstva vnitra
Lukáš Kolářík David Sláma Ministerstvo vnitra -
9.15–9.45
15. 5. 2023 Malý sálPředstavení DIA a její agendy
Martin Mesršmíd Petr Kuchař Digitální a informační agenturaNově vzniklá Digitální a informační agentura (DIA) má za cíl posílit a sjednotit digitální transformaci veřejné správy, zlepšit poskytované služby občanům i digitální úroveň České republiky v rámci Evropy. Jedním z klíčových úkolů DIA jako ústředního orgánu státní správy je zjednodušit složité procesy, se kterými se veřejnost potýká třeba při komunikaci s úřady či podáváním žádostí. Věnovat se tak bude například správě a vývoji Datových schránek, Portálu občana, kontaktním místům Czech POINT a Základním registrům.
-
10.00–11.45
Slavnostní zahájení konference ISSS 2023
-
10.00–11.45
15. 5. 2023 Malý sálPřenos slavnostního zahájení
-
12.30–13.55
Ekonomika eGov projektů veřejné správy
-
12.30–12.45
15. 5. 2023 Malý sálAktuální stav výzev IROP 2021–2027 v oblasti eGovernmentu a kybernetické bezpečnosti
Aleš Pekárek Ministerstvo pro místní rozvojV příspěvku budou uvedeny aktuální informace o vyhlášených a připravovaných výzvách Integrovaného regionálního operačního programu 2021–2027 v oblasti eGovernmentu (eGovernment, eHealth, neveřejné sítě veřejné správy) a kybernetické bezpečnosti.
-
12.45–13.00
15. 5. 2023 Malý sálDES – jeden z pilířů Digitálního Česka
Daniel Všetečka Ministerstvo průmyslu a obchodu -
13.00–13.20
15. 5. 2023 Malý sálNovinky České spořitelny a.s. pro města a obce
Petr Chlupáč Česká spořitelna, a.s.Představení novinek z dílny České spořitelny a.s. pro obce a města – eÚředník a další.
-
13.20–13.40
15. 5. 2023 Malý sálSystém na podporu lokální ekonomiky
Petr Stuchlík Corco Systems a.s.Corrency je transakční systém pro podporu lokální ekonomiky. Díky spoluúčasti sami občané efektivně a racionálně rozhodují, který kroužek, kterou provozovnu nebo místního podnikatele, má obec veřejnými penězi podpořit. Vyzkoušeno v Kyjově, na Praze 1, Praze 18 (Letňany), aktuálně probíhá ve Slezské Ostravě, v Prostějově, Praze 14 (Černý most), Praze-Kolovratech a dalších obcích po celé ČR. Systém je plně digitální, bezpapírový, v souladu s principy ESG, certifikován na protikorupční ISO 37.001. Více viz www.corrency.cz.
-
13.40–13.55
15. 5. 2023 Malý sálAktuální stav Národního plánu obnovy v oblasti eGovernment
Stanislav Bogdanov Ministerstvo vnitraV příspěvku budou uvedeny informace o stavu plnění milníků/cílů spolu s informacemi o očekávané letošní aktualizaci NPO. Tématem bude i bližší informace o očekávaných dodatečných finančních prostředcích směřujících do oblasti kybernetické bezpečnosti.
-
14.00–15.05
ICT v územním plánování a stavebním řízení
-
14.00–14.20
15. 5. 2023 Malý sálDigitalizace stavebního řízení a územního plánování
Petr Klán Ministerstvo pro místní rozvoj -
14.20–14.50
15. 5. 2023 Malý sálSW stavebních úřadů stávající a nový
Ivana Havlíková Jiří Štochel VITA software, s.r.o. -
14.50–15.05
15. 5. 2023 Malý sál -
15. 5. 2023 Malý sálDiskuse
-
15.15–16.55
Stav projektů eGovernmentu
-
15.15–15.25
15. 5. 2023 Malý sálSrovnávací nástroj cen a kvality Českého telekomunikačního úřadu
Beata Smrkovská Český telekomunikační úřadStručné představení funkčnosti nástroje z pohledu koncového uživatele a zhodnocení současného stavu dva roky po jeho spuštění.
-
15.25–15.35
15. 5. 2023 Malý sálCo může přinést kontejnerizace – 10 minut nejen pro ajťáky
Petr Holan EVIDEN – Atos IT Solutions and Services, s.r.o. -
15.35–15.50
15. 5. 2023 Malý sále-Sbírka
Aleš Gola Milan Hamerský Ministerstvo vnitraCílem projektu e-Sbírka je zajistit zvýšení dostupnosti, přehlednosti a srozumitelnosti platného práva.Nabídne na jednom místě elektronická úplná znění právních aktů obsažených ve Sbírce zákonů a mezinárodních smluv. Tato znění budou státem garantovaná.
-
15.50–16.05
15. 5. 2023 Malý sálOn-line platby poplatků i další přínosy Osobního portálu občana
Michal Tausch Vít Kasal GORDIC spol. s r.o.Díky propojení Portálu občana GORDIC s platební bránou GoPay poskytují města (včetně středních a menších obcí) svým občanům možnost pohodlné, bezpečné a rychlé úhrady poplatků on-line. Během prezentace si na příkladu předvedeme principy úplné digitalizace platebního procesu, výhody brány GoPay, cloudové infrastruktury i otevřenosti celého řešení. Ukážeme i konkrétní funkce a prvky zapracované na základě požadavků obcí a přání občanů.
-
16.05–16.20
15. 5. 2023 Malý sálJak levně a legálně nakoupit licence a ještě na tom vydělat?
Martin Predný PREDNY SLM s.r.o.Získejte peníze na upgrade infrastruktury prodejem svých starých licencí a zjistěte, jaké podmínky lze stanovit u veřejných zakázek na nákup softwarových licencí tak, abyste se vyhnuli nelegálnímu softwaru a nakoupili za nejlepší cenu na trhu.
-
16.20–16.40
15. 5. 2023 Malý sálČastá pochybení ve veřejných zakázkách v oblasti informačních technologií pohledem rozhodovací praxe ÚOHS
Petr Jedlička Úřad pro ochranu hospodářské soutěže -
16.40–16.55
15. 5. 2023 Malý sálDatové schránky
Ondřej Menoušek Digitální a informační agenturaDIA má nově na starosti správu a rozvoj Datových schránek, které usnadňují a urychlují komunikaci mezi státní správou, občany a podnikateli. Datová schránka je elektronické úložiště sloužící k dodávání dokumentů, funguje s maximální mírou ochrany a umožňuje zdarma elektronicky komunikovat se státními institucemi, kdekoli a kdykoli. Od ledna 2023 bylo na dle zákona postupně automaticky zřízeno více než dva miliony datových schránek všem subjektům vedeným v registru osob a v současnosti je tak aktivních téměř 4 miliony datových schránek.
-
15. 5. 2023 Malý sálDiskuse
-
9.00–9.45
Digitalizace a archivace dokumentů
-
9.00–9.15
15. 5. 2023 Přednáškový sálCo se změnilo za rok v tvorbě elektronických dokumentů?
Tomáš Lechner Vysoká škola ekonomická v Praze, Národohospodářská fakulta -
9.15–9.30
15. 5. 2023 Přednáškový sálZpráva o stavu Národního digitálního archivu
Jiří Bernas Národní archiv -
9.30–9.45
15. 5. 2023 Přednáškový sál -
12.30–13.55
Geoinformatika
-
12.30–12.45
15. 5. 2023 Přednáškový sálÚčelové územní prvky a další novinky ve službách ČÚZK
Petr Souček Český úřad zeměměřický a katastrálníV příspěvku představím několik novinek z oblasti poskytování dat ČÚZK. Zmíním se o nejnovějších úpravách aplikací Dálkový přístup, Dálkový přístup pro neregistrované uživatele a podíváme se na úpravy aplikace Nahlížení do KN. Ve druhé části příspěvku bych se zaměřil novinky z oblasti RÚIAN a to zejména na oblast zavádění účelových územních prvků (ÚÚP). V loňském roce byly do RÚIAN zavedeny ÚÚP definované Horním zákonem (dobývací prostory, chráněná ložisková území a zvláštní zásahy do zemské kůry). Představíme si aplikaci Veřejný dálkový přístup, která se oblékla do nového kabátu. Součástí těchto úprav bylo i poskytování údajů o ÚÚP.
-
12.45–12.55
15. 5. 2023 Přednáškový sálInovace státního mapového díla z produkce Zeměměřického úřadu – Nová řada topografických map České republiky se představuje
Přemysl Jindrák Zeměměřický úřadOd 1. 7. 2023 dochází k nahrazení stávající Základní mapy ČR a Státní mapy 1:5000 novou podobou základního státního mapového díla středního měřítka z produkce Zeměměřického úřadu – Základní topografickou mapou ČR (ZTM ČR).
Předmětem přednášky je představení hlavních změn nové podoby SMD. Jedna z nich se týká rozšíření a úpravy měřítkové řady. Hovořit se bude také o rozšíření obsahu map, úpravách ve značkovém klíči a designu tištěné verze ZTM ČR. Prostor bude věnován i určení jednotlivých měřítek, jejich přesnosti a podrobnosti. Samostatnou kapitolou pak jsou varianty map podle preferovaného souřadnicového referenčního systému a s tím související klady mapových listů a značení mapových listů. Závěr bude věnován formám publikovaných dat, která budou poskytována jako otevřená data s licencí CC BY 4.0.
-
12.55–13.05
15. 5. 2023 Přednáškový sálZABAGED® v roce 2023
Jana Pressová Zeměměřický úřadZákladní báze geografických dat České republiky (ZABAGED®) je v současné době jediným vektorovým geografickým modelem, který v jednotném obsahu a kvalitě pokrývá celé území ČR, je pravidelně aktualizován a na základě požadavků uživatelů rozšiřován. Prezentace bude zaměřena na hlavní kvalitativní a obsahové změny, které proběhly v publikačních datech ZABAGED® v posledních letech.
-
13.05–13.15
15. 5. 2023 Přednáškový sálImplementace GeoInfostrategie 2020+
Michal Tichý Digitální a informační agenturaGeoInfoStrategie má za cíl nastavit jasná pravidla pro efektivní tvorbu, správu a využívání prostorových informací a vytvořit podmínky pro jejich začlenění do rozhodovacích procesů veřejné správy i celé společnosti. Veřejná správa může využívat prostorová data pro zajišťování ochrany životního prostředí, v dopravě, regionálním rozvoji, územním plánování, stavební činnosti, zemědělství, při řešení daňových potřeb státu, v oblasti státní statistiky, evidence a správy majetku, správy a rozvoje území apod. Prostorové informace mají mimořádný význam pro zajišťování bezpečnosti a obrany státu, prevenci kriminality, ochranu obyvatelstva, předcházení živelním či antropogenním (průmyslovým) pohromám.
-
13.15–13.30
15. 5. 2023 Přednáškový sálOd DTM k 3D modelu území
Vladimír Špaček Intergraph CS s.r.o. Tomáš Kantůrek MICROSOFT, s.r.o. -
13.30–13.45
15. 5. 2023 Přednáškový sálProstorové plánování města Jihlavy
Jiří Pokorný Statutární město JihlavaMěsto Jihlava využívá řadu nástrojů pro efektivní plánování jejího budoucího rozvoje. Jedním z těchto nástrojů je také geografický informační systém (GIS), který nabízí pohled prostřednictvím prostorových dat. Kromě základního pohledu na území města také odhaluje souvislosti nebo potenciál, který není vidět na první pohled. A analýzou dat, ať už prostorových nebo tabelárních, jsme schopni získat povědomí o územním potenciálu jednotlivých lokalit města pro jejich možné využití (na bydlení, výrobu nebo logistiku). Víme o vhodnosti/nevhodnosti jednotlivých lokalit pro daná využití těchto území. Díky systémově nastaveným pravidlům spolupráce s investory jsme tedy schopni pro daný záměr nabídnout ty lokality, které pro to mají nejen potřebnou výši potenciálu, ale jsou také ekonomicky efektivní. A takové pozemky pak detailně popsat, představit a nabízet investorům. Kromě rozvoje prostřednictvím soukromých investičních záměrů je tu také investiční plán, který ve výhledu na 10 let detailně eviduje investiční akce města. Každá akce je zařazena podle různých kritérií, finančně naplánována do jednotlivých let a pokud je to možné, tak i přesně lokalizována do území. Město tak získává detailní přehled o výši investic dle jednotlivých let nebo třeba také jednotlivých lokalit.
Rádi bychom vám v souvislostech představili projekty Priority územního rozvoje města Jihlavy, Mapu pozemků pro investory a Investiční plán města Jihlavy.
-
13.45–13.55
15. 5. 2023 Přednáškový sálNová role zeměměřiče v digitálním světě
Martin Hrdlička Aleš Černý Asociace podnikatelů v geomatice, z.s.Nový stavební zákona a novela zákona o zeměměřictví nově definuje roli autorizovaného zeměměřického inženýra ve výstavbě a zakládá Českou komoru zeměměřičů. Nezbytný orgán, který dosud v tuzemsku chyběl, zaštítí garanci vysoké kvality odváděných služeb autorizovaných zeměměřických inženýrů a bude dohlížet na kvalitu zeměměřických činností, na které je v současnosti kladen čím dál větší důraz především z důvodu probíhající digitalizace stavebního řízení, implementace digitálních technických map a dalším výzvám v podobě BIM, smart cities, autonomní dopravy a mnoha dalších.
-
15. 5. 2023 Přednáškový sálDiskuse
-
14.15–15.25
Elektronické spisové služby
-
14.15–14.30
15. 5. 2023 Přednáškový sálBudoucnost školní správy dokumentů: Elektronická spisová služba GINIS
Vladimír Přech Monika Havlíková GORDIC spol. s r.o.Prezentace bude zaměřena na blížící se legislativní povinnost vést elektronickou spisovou službu ve školách a bude představeno moderní řešení v podobě GINIS SSD. Zmíněny budou přednosti tohoto systému, včetně jeho integrace se školskými systémy (Bakaláři, VIS) nebo možnosti provozu v cloudu. Účastníci se dozvědí, jakým způsobem může tento systém usnadnit a zefektivnit správu dokumentů ve školách nebo jiných příspěvkových organizacích, a vyslechnou si příklady jeho využití od současných uživatelů.
-
14.30–14.40
15. 5. 2023 Přednáškový sálSpisová služba – živá součást agend a oběhu dokumentů
Michal Kellner Allium, s.r.o.Lze spisovou službu využít pro řízený oběh dokumentů? Pro jaké typy dokumentů to má smysl a jaké to přinese výhody? Kdy naopak dokumenty zpracovávat v agendovém systému a integrovat se spisovou službou?
-
14.40–14.50
15. 5. 2023 Přednáškový sálSpisová služba nové generace
Jitka Košovanová S&T CZ, s.r.o.Představení nového produktu spisové služby s pokročilými funkcemi a využitím strojového učení.
-
14.50–15.05
15. 5. 2023 Přednáškový sálPohled původce na připravované atestace spisových služeb
Pavel Jirásek Městská část Praha 16 Tomáš Lechner TRIADA, spol. s r.o. -
15.05–15.25
15. 5. 2023 Přednáškový sálAtestace spisových služeb
Petr Vokáč Ministerstvo vnitra Petr Stiegler Česká agentura pro standardizaci -
15. 5. 2023 Přednáškový sálDiskuse
-
15.45–16.30
DTM a DMVS
-
15.45–16.00
15. 5. 2023 Přednáškový sálAktuální stav projektu DTM z pohledu správce IS DMVS
Karel Štencel Český úřad zeměměřický a katastrálníParlament sice posunul start ostrého provozu DTM krajů o jeden rok, ale od července 2023 bude i přesto zahájen testovací provoz celého systému.
-
16.00–16.15
15. 5. 2023 Přednáškový sálRegistr subjektů zapojených do editace DTM krajů
Jiří Formánek Český úřad zeměměřický a katastrálníCílem příspěvku je shrnout aktuální stav připravenosti centrálního řešení na ČÚZK, v podobě IS DMVS, integrace krajských řešení a implementace na straně vlastníků, správců a provozovatelů dopravní a technické infrastruktury. To vše s důrazem na sběr dat o vlastnících, správcích a provozovatelích dopravní a technické infrastruktury, včetně jejich konsolidace. Identifikační a kontaktní údaje budu součástí centrální komponenty IS DMVS a to i s informací, ve kterém území subjekty působí. ČÚZK plánuje, že aktivace subjektů v podobě vlastníků, správců, provozovatelů a jejich editorů bude spuštěna v červnu 2023.
-
16.15–16.30
15. 5. 2023 Přednáškový sál„Zpráva o stavu Unie“ aneb IS DTM v 11 krajích ČR
Roman Zemánek ICZ a.s.Projekty IS DTM z pohledu dodavatelského realizačního týmu konsorcia ICZ/T-MAPY/GEOVAP/GEOREAL – DTM jako projekt, cíle, přínosy, realizační pohled – nastavení zrcadla a co na to Zadavatel … a možná co dále …
-
15. 5. 2023 Přednáškový sálDiskuse
-
12.30–13.45
Rozhodování veřejné správy na základě dat
-
12.30–13.45
15. 5. 2023 Eliščin sálJe využití pokročilé analytiky a predikčních modelů ve státní správě sci-fi? Jsme blíž, než myslíme
Karel Trpkoš Ministerstvo práce a sociálních věcí Bedřich Valigura Generální finanční ředitelství Ondřej Šimáček Petr Gavlas Generální ředitelství cel Petr Malovec Cizinecká policie, Policie ČR Václav Koudele MICROSOFT Ivana Karhanová David Kaláb Adastra, s.r.o.Jak vybudovat státní správu, kde sdílení dat probíhá napříč celým státem? Kde úřady neobíhají lidé, ale data? Kde pokročilá analytika a predikční modely odhalují anomálie, podezřelé subjekty a ukazují na neobvyklé toky peněz, zboží nebo podezřelých osob?
V panelové diskuzi, kterou pro vás připravila Adastra společně se zástupci státní správy, se dozvíte, jak blízko jsme na úřadech a ministerstvech v ČR cloudovým řešením a real-time sdílení dat. Ukážeme vám, co je potřeba pro zpracování kvalitního reportingu a využití business intelligence jako podkladů pro neprůstřelná rozhodnutí založená na datech.
-
13.50–15.20
Digitalizace v oblasti sociálních věcí
-
13.50–14.05
15. 5. 2023 Eliščin sálICT v resortu MPSV
Karel Trpkoš Ministerstvo práce a sociálních věcí -
14.05–14.20
15. 5. 2023 Eliščin sálJak uděláme krátký proces s haldami formulářů na úřadech práce
Karel Trpkoš Ministerstvo práce a sociálních věcí Tomáš Ammer OKsystem a.s.Jedním z klíčových úkolů MPSV a ÚP je vyrovnat se s rostoucími nároky na množství obsluhovaných klientů a dobu zpracování jednotlivých podání. Resort proto přistoupil za pomoci společnosti OKsystem k postupnému zavádění procesního zpracování, které je podpořeno i odpovídajícími technologiemi na straně IT. Probíhá zavádění nástroje pro efektivní distribuci činností v rámci ÚP a měření jednotlivých procesních kroků. Některé z manuálních úkonů jsou automatizovány nahrazením papírových potvrzení sehráváním dat z jiných institucí nebo od soukromých subjektů. Takto postupně dochází k optimalizaci procesů a tím i zefektivnění chodu úřadu, snížení administrativní zátěže a zvýšení komfortu občanů, kteří již nemusí řadu věcí dokládat sami.
-
14.20–14.35
15. 5. 2023 Eliščin sálRekvalifikace a portál MPSV
Petra Kumová Ministerstvo práce a sociálních věcí Jiří Winkler Asseco Central Europe, a.s. Marek Blajer MICROSOFT, s.r.o. -
14.35–14.45
15. 5. 2023 Eliščin sálSAP Analytics Cloud možnosti využití – případová studie na prostředí MPSV/GŘÚP
Martin Večeře EVIDEN – Atos IT Solutions and Services, s.r.o. -
14.45–15.00
15. 5. 2023 Eliščin sálVyužití umělé inteligence pro zpracování žádostí o dávky
Aleš Vejvoda František Nový Ministerstvo práce a sociálních věcí Denis Belucz KPMG Czech Republic Dominik Mathauser MICROSOFT, s.r.o.Úřady práce se potýkají s řadou výzev a změn, na které je potřeba rychle a včas reagovat. Jednou z těchto výzev je i nárůst práce a s tím související dodržování lhůt. V rámci digitální transformace Úřadu práce bylo v této souvislosti odpilotováno využiti umělé inteligence pro automatické vytěžovaní ručně vyplněných žádostí. Toto řešení by v důsledku mělo vést k výraznému zkráceni času pro vyřízení žádosti o dávky a zároveň umožnit, aby se úřednici minimálně věnovali rutinním činnostem a soustředili se na úkony s vyšší přidanou hodnotou.
-
15.00–15.20
15. 5. 2023 Eliščin sálŽádost o důchod online
František Boháček Kryštof Zrcek Česká správa sociálního zabezpečeníČSSZ umožní podat žádost o důchod zcela online v prostředí ePortálu ČSSZ, při zachování standardů elektronické identifikace. Podání žádosti o důchod je poměrně složitý proces, při kterém doposud hraje nezastupitelnou roli osobní obsluha klientů na přepážce. Aby byl tento komfort v maximální možné míře zachován v online prostředí, připravuje ČSSZ formu komplexní elektronické služby, která žadatele celým procesem podání žádosti o důchod provede. Současně se mu svěří odpovědnost za validaci předvyplněných dat o jeho dobách pojištění, náhradních či vyloučených dobách vedených v evidenci ČSSZ a možnost označit doby, které požaduje došetřit či doby, k nimž připojuje chybějící doklady. U žádosti o starobní důchod zobrazí navíc služba jeho odhadovanou výši. Komfort v podobě osobní obsluhy bude zajištěn možností sjednat si online schůzku s pracovníkem OSSZ. V neposlední řadě bude služba poskytovat informace o přijetí žádosti, průběhu řízení a zobrazovat i samotné rozhodnutí o přiznání důchodu.
-
15.30–16.45
Diskusní blok kybernetické bezpečnosti
-
15.30–16.45
15. 5. 2023 Eliščin sálKybernetická bezpečnost samospráv
Radim Pácl Tibor Tvardzik PaloAlto Networks Michal Zedníček ALEF NULA, a.s. Adam Kučínský Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost Ida Kárná Bílovice nad Svitavou Aleš Špidla Český institut manažerů informační bezpečnosti -
9.00–9.45
Elektronizace v oblasti zdravotnictví I
-
9.00–9.15
15. 5. 2023 Jednací sálPřipravované služby elektronického zdravotnictví
Milan Blaha Ministerstvo zdravotnictví -
9.15–9.30
15. 5. 2023 Jednací sálNávrh nařízení EP a Rady o evropském prostoru pro zdravotní data
Eliška Kačerová Ministerstvo zdravotnictví -
9.30–9.45
15. 5. 2023 Jednací sáleRecept pro pacienty
Irena Storová Státní ústav pro kontrolu léčivPrioritou při zavádění systému eRecept byl a je vždy pacient. Aby byla jeho léčba co nejefektivnější a maximálně bezpečná, je nutné, aby jeho ošetřující lékař, případně farmaceut vydávající mu předepsané léky, měl komplexní přehled o jeho medikaci a mohl se tak zodpovědně rozhodnout, jakou léčbu, potažmo jaké léky předepsat.
Tuto oblast pokrývá sdílený lékový záznam. Informace o veškerých předepsaných a vydaných lécích, očkování či ePoukazech na zdravotnické prostředky má k dispozici i sám pacient, stejně tak jak mnoho dalších údajů o něm v systému eRecept vedených. Přístup ke všem těmto údajům poskytuje jak pro pacienty, tak pro zdravotnické pracovníky webová a mobilní aplikace. Prezentace je zaměřená na možnosti a benefity pro pacienta.
-
12.30–14.20
Elektronizace v oblasti zdravotnictví II
-
12.30–12.45
15. 5. 2023 Jednací sálNárodní kontaktní místo pro elektronické zdravotnictví
Klára Jiráková Kraj Vysočina -
12.45–13.00
15. 5. 2023 Jednací sálS eReceptem do zahraničí
Renata Golasíková Petr Koucký Státní ústav pro kontrolu léčivVyzvednout si léky na elektronický recept umožníme i v zahraničí, a to díky přeshraniční preskripci. Jde o další rozšíření systému eRecept, které zvýší komfort pacientů. Český pacient v zahraniční lékárně předloží svůj identifikační doklad, tzn. pas nebo občanský průkaz a také identifikátor eReceptu (stejně jako v ČR ze SMS, e-mailu nebo aplikace), na základě toho může být příslušný eRecept vydán. Lékárník v zahraničí se spojí s českým systémem eRecept a provede výdej. Jakmile lékárník provede výdej léků, odešle se informace o výdeji zpět do země vystavení eReceptu. Předepisující lékař tak bude mít v lékovém záznamu možnost ověřit, zda si pacient léky vyzvedl.
-
13.00–13.15
15. 5. 2023 Jednací sálElektronizace zdravotnictví z pohledu pacientů
Edita Müllerová Pracovní skupina Pacientské rady pro eHealth -
13.15–13.45
15. 5. 2023 Jednací sálVITAKARTA aneb když data s inteligencí tančí
Eva Švecová OZP Vladimír Šolc STYRAX Consulting, a.s.VITAKARTA jako klíčový elektronický produkt OZP představuje názorný příklad dobré praxe využití zdravotních dat. Díky dlouholetému vývoji aplikace má OZP prostor soustředit se na tvorbu modulů, které přináší klientům značnou přidanou hodnotu. V současné podobě VITAKARTA obsahuje řadu pokročilých medicínských funkcí: vyhodnocuje EKG záznamy z chytrých hodinek, umí vytvořit vlastní zdravotní profil pojištěnci, hlídá prevenci ale i nevhodné lékové interakce, identifikuje chronické stavy a v neposlední řadě umožňuje kontrolovat vykázanou péči a odměňovat její kvalitu. Brzy také nabídne sdílení laboratorních výsledků. VITAKARTA jednoduše dává datům nový smysl, kdy nad nimi staví moderní inteligentní služby s informacemi pro klienta.
-
13.45–14.00
15. 5. 2023 Jednací sálTrable projektového manažera při implementaci jednotného NIS do pěti krajských nemocnic
Iveta Veselá Kraj Vysočina -
14.00–14.10
15. 5. 2023 Jednací sálStav přípravy standardů elektronického zdravotnictví
Martin Pilnik Hynek Kružík Ministerstvo zdravotnictví -
14.10–14.20
15. 5. 2023 Jednací sálMožnosti financování projektů elektronického zdravotnictví
Vít Lidinský Ministerstvo zdravotnictví -
14.30–15.30
Vnitřní digitalizace úřadu I
-
14.30–14.50
15. 5. 2023 Jednací sálDigitálna cesta Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky
Ľubomír Andrassy Najvyšší kontrolný úrad SRNajvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky (NKÚ SR) viac ako 10 rokov prevádzkuje hlavný agendový informačný systém – Kontrolórsky informačný systém NKÚ SR (KIS NKÚ SR), v rámci ktorého sú elektronizované a digitalizované procesy kontrolných a podporných činností úradu.
KIS NKÚ SR bol budovaný a je rozvíjaný v spolupráci so súkromným sektorom v súlade s princípmi e-governmentu a legislatívnymi požiadavkami informačnej a kybernetickej bezpečnosti SR. Viac ako 90 % procesov v rámci úradu je plne digitalizovaných, čo pomáha k otvorenosti a transparentnosti úradu. Údaje o kontrolnej činnosti sú zverejňované na portáli úradu a na portály otvorených údajov SR, pričom tieto dáta sú využívané v rámci in-house vyvíjanej aplikácie municipality map (MuMap).
-
14.50–15.00
15. 5. 2023 Jednací sálOd papíru k digitalizaci: Efektivní cesta ke GO Paperless
Michal Andraško Asseco Solutions, a.s. Karel Kallab ANeT-Advanced Network Technology, s.r.o.Papírový les na úřadě je minulostí, buďte krok před ostatními. Na této přednášce se dozvíte, jak se jednoduše zbavit papírových formulářů a dokumentů a jak přejít na digitální procesy. Docházka na jedno pípnutí, schvalovaní faktury online na jeden klik, či ověření identity klienta odkudkoliv. A když chcete přidat poznámku k eDokumentu, stačí jen kliknout. Připojte se ke GO Paperless revoluci a ušetřete svůj čas i peníze.
-
15.00–15.15
15. 5. 2023 Jednací sálAdopce on-line prostředí uživateli pomocí aplikací
Tomáš Martínek T-Mobile Czech Republic, a.s. Petr Kokeš Český úřad zeměměřický a katastrálníPřípadové studie využití prostředí známé aplikace k rychlejší orientaci uživatelů v on-line prostředí. Příklady maximalizace využití nativních funkcí produktů M365 pro úspěšnou digitalizaci úřadů. Český úřad zeměměřičský a katastrální Generální finanční ředitelství
-
15.15–15.30
15. 5. 2023 Jednací sálSecurity není sci-fi
Roman Kümmel Penterep Security s.r.o.Představení nové české platformy Penterep, s jejíž pomocí lze dostat bezpečnost infrastruktury nebo webových aplikací plně pod kontrolu. Nedůvěřujte automatickým skenerům bezpečnosti, které ve vás vzbudí pouze falešný pocit bezpečí. Namísto toho automatizujte a v maximální možné míře zjednodušte manuální testování. Pokud vás zajímá, jak vám platforma Penterep může pomoci ušetřit na správných místech nebo jak můžete vzdělávat pracovníky v IT bezpečnosti bez nutnosti je posílat na drahá školení, pak je tato přednáška určena právě vám.
-
15.35–17.00
Vnitřní digitalizace úřadu II
-
15.35–15.50
15. 5. 2023 Jednací sálEfektivní a spolehlivé provozování a řízení spotřeby budov a technologií
Jakub Jiříček Schneider Electric CZ, s.r.o.Řízení rozvodny a sledování stavu jističů a další prvků elektrických rozvodů výrazně posiluje spolehlivost a předchází výpadkům. Teplotní monitoring předchází požárům a poškození instalace. Monitoring spotřeby energií napomáhá snížení spotřeby a uhlíkovou stopu. EcoStruxure přináší spolehlivý, bezpečný a úsporný provoz datového centra.
-
15.50–16.00
15. 5. 2023 Jednací sálNástroje a služby k naplnění dopadů směrnice NIS2
Jindřich Šavel Novicom, s.r.o. -
16.00–16.30
15. 5. 2023 Jednací sálCo je u nás nového? Stavební úřad a dokumenty, Přestupky a železniční přejezdy, KZS a JES …
Jan Křížek VITA software, s.r.o. -
16.30–16.45
15. 5. 2023 Jednací sálÚloha spisového řádu a reflexe změn předpisů
Jiří Žouželka Město Chrast Tomáš Lechner TRIADA, spol. s r.o. -
16.45–17.00
15. 5. 2023 Jednací sálStrategie rozvoje ICT ve školství v Kraji Vysočina
Jan Břížďala Kraj Vysočina -
15. 5. 2023 Jednací sálDiskuse
-
17.15–18.45
Setkání IT komisí samospráv
-
17.15–18.45
15. 5. 2023 Jednací sálSetkání Komise pro informatiku Svazu měst a obcí ČR a Komise Rady Asociace krajů ČR pro informatiku s členy Parlamentu ČR (uzavřené jednání)
Jaroslav Střelák Komise pro informatiku Svazu měst a obcí ČR -
12.30–13.50
Smart City a eTurismus
-
12.30–12.45
15. 5. 2023 Labský sálDigitální transformace cestovního ruchu
Jan Herget CzechTourism Jan Huspeka YOUR SYSTEM, spol. s r.o. Bibiana Košová MICROSOFT, s.r.o.Webové stránky kudyznudy.cz jsou největším webem o cestovním ruchu v Česku. V loňském roce měl web více než 11 milionů uživatelů a více než 23 milionů návštěv.
Vďaka migrácii na Microsoft Azure sú webové stránky CzechTourism, najmä kudyznudy.cz, rýchlejšie, škálovateľnejšie a prístupnejšie pre používateľov.
A to je jen začátek naplňování velké vize vedení CzechTourism o digitalizaci cestovního ruchu. Díky této migraci bude také stále snazší vyvíjet projekty umělé inteligence, jako je převod textu na řeč nebo Chatbot na kudyznudy.cz, který návštěvníkům připraví cestovní itinerář nebo připraví seznam akcí podle jejich kritérií.
-
12.45–13.00
15. 5. 2023 Labský sálInteligentní průvodce přírodními destinacemi
David Zejda Josef Zelenka Univerzita Hradec KrálovéAn important task of participatory visitor management of nature-sensitive areas is to seek and promote a balance between the conservation needs, the interests, and the needs of local communities and their economies and the interests and needs of visitors. Nowadays, the range of tools used to achieve this goal can also include advanced information systems designed for destination management, visitors, or both of them. A recently developed system will be presented. It operates on top of a model of the territory, which includes routes usable for tourism, and can react to the current state of the territory. Destination management gets a web user interface through which the territory model can be developed and managed and through which the destination can be interpreted. The interpretations are delivered to visitors in a mobile application of a tourist guide, thus complementing the in-situ interpretive means. The system uses historical time series from visitor monitoring to predict the current state, helping the visitor to avoid overcrowded points of interest or route bottlenecks. Visitor behavior can be further influenced by setting warnings, route closures, time-limited events, defining a recommended circuit, or setting parameters for routes or points of interest. Interpretations in the digital form can be more easily created, managed, and maintained compared to physical interpretations which gives more opportunity for comprehensive and even personalized content to interpret the destination holistically (biotic, abiotic, cultural phenomena), multilingually, playfully (gamification principles), as narratives (stories), reflecting the changes in the area over time (both in seasonal or daily cycles and historically), didactically (systematic building of relevant knowledge) and as a result to build affection and respect for the landscape and nature. At the same time, the system collects data from visitors about their passage through the territory, visualizes this data, and adds to the knowledge of visitors’ spatiotemporal flows.
-
13.00–13.10
15. 5. 2023 Labský sálAplikace PID Lítačka – komplexní nástroj pro mobilitu
Aleš Crkva Michal Beránek Operátor ICT, a.s.Mobilní aplikace PID Lítačka jako komplexní nástroj pro mobilitu po Praze a Středočeském kraji, který využívá každý den více než 200 tisíc uživatelů. Cesta od obyčejné aplikace pro prodej jízdného po řešení odpovídající konceptu MaaS (mobility as a service), cílícího nejen na cestující v MHD.
-
13.10–13.25
15. 5. 2023 Labský sálDatový portál Data KHK
Pavel Bulíček Radmila Velnerová Královéhradecký kraj Tomáš Merta Centrum investic, rozvoje a inovacíDatový portál Data KHK je centrálním datovým místem pro veřejnost. Součástí jsou data o Královéhradeckém kraji, která jsou vizualizována do interaktivních grafů, dashboardů nebo různých infografik. V současnosti je graficky publikováno 575 ukazatelů ve 12 tematických oblastech. Výstupem jsou vizualizované srovnávací analýzy krajů, výkonová data, mapové aplikace. Výdaje kraje lze dohledat dle jednotlivých odvětví nebo v územním členění dle okresů či správních obvodů obcí s rozšířenou působností. Na základě jednotné datové základny je možné data vizualizovat formou mapových příběhů a aplikací, které jednoduchou formou informují občany, kde kraj investuje např. do oblasti zdravotnictví, jaká jsou nejnavštěvovanější místa v kraji a další. Portál zároveň poskytuje přehled o sociálních službách pro seniory, vývoji počtu lůžek v jejich pobytových zařízeních nebo vývoji návštěvnosti kulturních institucí kraje. Nelze opomenout, že součástí portálu je katalog otevřených dat.
-
13.25–13.35
15. 5. 2023 Labský sálZkušenost měst z mezinárodních projektů: Jak je získat a jak je využít
Tomáš Vácha Operátor ICT, a.s.Evropská města musí rychle reagovat na nároky plynoucí z klimatických závazků, společenských a geopolitických změn i rapidních inovací v soukromém sektoru. To vyžaduje zavádění inovací do fungování města, budování nové infastruktury, nové organizační modely a finanční nástroje i regulace a pobídky. Existuje řada mezinárodních programů podporujících městské inovace, včetně úzké spolupráce mezi evropskými městy, výzkumnými organizacemi, neziskovým sektorem a průmyslem. Jaké jsou hlavní přínosy mezinárodních projektů podporujících městské inovace? Jaké jsou předpoklady úspěšného projektu? A jak úspěšný projekt získat? Příspěvek představuje potenciál mezinárodních inovačních projektů podporovat městskou transformaci skrze pilotní projekty, organizační učení zapojených aktérů a vzájemné sdílení zkušeností mezi městy. Součástí jsou doporučení a lekce vycházející z praktických zkušeností Prahy a výzkumu s reprezentanty evropských měst v projektech financovaných z programu Horizon 2020.
-
13.35–13.50
15. 5. 2023 Labský sálDigitalizace procesu sběru a správy dat spotřeb energií v organizacích Královéhradeckého kraje
Bořek Dvořáček Královéhradecký kraj Lenka Bacovská Centrum investic, rozvoje a inovacíDigitalizace procesu je nadčasovým a inovativním způsobem řešení k zefektivnění celé oblasti spotřeby jednotlivých druhů energií a médií s potenciálem dalšího rozvoje. Cílem bylo zavedení systému dálkových odečtů energií (elektřina, plyn, teplo, voda) za účelem rozvoje stávajícího systému hospodaření s energií dle požadavků normy ČSN EN ISO 50001:2019, odstranění slabých míst současného systému sběru dat spotřeb energií, získání efektivního nástroje pro sledování spotřeb energií a plánování cílů, zefektivnění práce krajského týmu energetického managementu a odpovědných osob v organizacích, dále také zefektivnění a zkvalitnění vyhodnocování spotřeb energií s dopadem na plánování a realizaci investičních opatření a neustálé zlepšování (snižování spotřeb energií).
-
14.00–15.40
Cloud ve veřejné správě
-
14.00–14.20
15. 5. 2023 Labský sálJak stavět moderní informační systémy v hybridním cloudu
Jiří Krula Státní pokladna Centrum sdílených služeb, s.p. Zbyszek Lugsch SOITRON s.r.o. Jan Šteidl Asseco Central Europe, a.s. Jindřich Pospíšil MICROSOFT, s.r.o. -
14.20–14.50
15. 5. 2023 Labský sálZase to Cisco SASE aneb bezpečně do hybridních cloudů
Pavel Křižanovský CISCOIT svět se v posledních letech a měsících zásadně proměňuje. Narůstá počet IT uživatelů a škála koncových zařízení je pestřejší a pestřejší. Aplikace jsou vizitkou každé firmy i organizace a jejich data jsou rozprostřena v cloudech od malé serverovny „na vašem patře“ přes DC v centrále vaší organizace až po všechny příchutě různých IaaS s SaaS služeb v privátních i veřejných cloudech.
Úkol IT zůstává stále stejný – zpřístupnit bezpečně data autorizovaným uživatelům při zachování garantované odezvy dané aplikace odkudkoliv, kde je to potřeba. SASE (Secure Access Service Edge) je architektura, která v této nelehké dynamické době, kdy všichni komunikují „odkudkoliv“ a „kamkoliv“, významně pomáhá tento účel naplnit.
-
14.50–15.10
15. 5. 2023 Labský sálEfektivní, udržitelná a moderní datová centra podle Schneider Electric
Pavel Blahut Schneider Electric CZ, s.r.o.Představení nejnovějších trendů v oblasti moderních technologií pro fyzickou infrastrukturu datových center a z nich vyplývajících přínosů pro provozovatele i uživatele služeb datových center i ve veřejné správě.
-
15.10–15.25
15. 5. 2023 Labský sálSAP cloud v prostředí veřejné správy
Hana Součková SAP ČR, spol. s r.o. Tomáš Mirošník MICROSOFT, s.r.o. -
15.25–15.40
15. 5. 2023 Labský sálAutomatizovaná implementace v cloudovém prostředí
Jan Pokorný GORDIC spol. s r.o. Michaela Onuferová MICROSOFT, s.r.o.Rychlost, bezpečnost, škálovatelnost nebo cena – to je jen část výhod provozu spisové služby i dalších subsystémů platformy GINIS v cloudu Microsoft Azure. Všechny tyto výhody ještě umocňují automatizované implementace a aktualizace prostřednictvím šablon (skriptů), které jsou využitelné i pro zajištění kontinuity. Prezentace se dotkne témat významného urychlení realizovaného nasazení Spisové služby na jedné z předních univerzit, potenciálu IaC (Infrastruktura jako kód) i možností platformních cloudových služeb.
-
15.45–16.55
Otevřená řešení a využití dat ve veřejné správě
-
15.45–16.00
15. 5. 2023 Labský sálDatové hospodářství
Radka Domanská Digitální a informační agenturaDíky mnohaleté koordinaci a podpoře v oblasti otevřených dat víme, jak dosáhnout lepší kvality a interoperability dat (nejen otevřených). V příspěvku zmíníme důležitost evidence dat a využívání všech způsobů sdílení dat (datové fondy, otevřená data a řízený přístup k datům). Koordinaci těchto oblastí má nově od 1. 4. 2023 na starost Digitální a informační agentura. Upozorníme na aktuální problémy a zmíníme benefity, které může správná evidence a sdílení dat přinést.
-
16.00–16.20
15. 5. 2023 Labský sálModerní a ekonomicky úsporná řešení tisku, digitalizace a zobrazování
Marcel Divín Matěj Kopecký EPSON Europe B.V.Unikátní technologie úspory nákladů, zefektivnění a zjednodušení procesů, minimální uživatelské zásahy jsou zásadní výhodou nových inovativních tiskových řešení Epson, které Vám představíme při reálním použití v kombinaci s řešením na digitalizaci dokumentů. Mimo ekonomické výhodnosti jsou Epson tiskové technologie ekologicky šetrné. Tisková řešení v kanceláři doplníme o technologie pro moderní formu zobrazování, které jsou základním předpokladem pro úspěšné sdílení informací a dobrou spolupráci pracovních skupin i jednotlivců a to jak v kanceláři, tak i v oblasti vzdělávání.
-
16.20–16.40
15. 5. 2023 Labský sálDatová platforma hlavního města Prahy Golemio
František Hána Operátor ICT, a.s.Datová platforma hlavního města Prahy Golemio nedávno migrovala celé řešení do prostředí MS Azure. Jak migrace probíhala? Co by dnes udělal už jinak? Co znamená mít cloud agnostic systém a jak předejít vendorlocku? To vše se dozvíte na přednášce od tech leadera datové platformy Františka Hány.
-
16.40–16.55
15. 5. 2023 Labský sál -
15. 5. 2023 Labský sálDiskuse
-
16.15–17.45
Setkání tajemníků
-
16.15–17.45
15. 5. 2023 Visegrádský salonekSetkání tajemníků městských a obecních úřadů (uzavřené jednání)
Ivo Bělonohý Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů, o. s. -
9.20–9.30
15. 5. 2023 Expozice TriadaNovinky v informačním systému Munis
Tomáš Vlasák TRIADA, spol. s r.o.Představení novinek v informačním systému Munis pro města, obce a jimi zřizované organizace, které se zaměří na témata, jež byla stěžejní za období od poslední konference ISSS, jako například rozšíření modulu Legalizace a vidimace, nové možnosti digitalizace účetních dokladů a rozvoj vazeb spisové služby.
-
13.20–13.30
15. 5. 2023 Expozice TriadaAtestace spisových služeb a její aspekty
Tomáš Lechner TRIADA, spol. s r.o.Připravovaná atestace spisových služeb má celou řadu souvisejících aspektů, které se pokusíme v přednášce diskutovat z pohledu dodavatele elektronické spisové služby s dlouholetou zkušeností a množstvím různorodých instalací u menších i větších původců.
-
14.20–14.30
15. 5. 2023 Expozice TriadaVazba na konverzní poštu a další rozvoj digitalizace dokumentů
Tomáš Lechner TRIADA, spol. s r.o.Konverzní pošta může významným způsobem přispět k vnitřní digitalizaci procesů a v nich vystupujících dokumentů. Obdobně spisové služba dobře naimplementovaná v organizaci může tyto procesy zefektivnit a zpřehlednit.
-
15.20–15.30
15. 5. 2023 Expozice TriadaTvorba spisových řádů jako nekonečný příběh
Tomáš Vlasák TRIADA, spol. s r.o.Proud změn právních předpisů dopadajících na původce je neutuchající, přičemž v poslední době ještě nabírá na síle. Tyto změny je třeba reflektovat ve vnitřních směrnicích, z nichž z pohledu evidence dokumentů je nejdůležitější spisový řád.
-
16.20–16.30
15. 5. 2023 Expozice TriadaIS Munis v cloudu
Pavel Češka TRIADA, spol. s r.o.Přednáška se zaměří na představení případů, v nichž jsou cloudová řešení vhodná. Zároveň budou představeny nové možnosti provozu IS Munis v cloudu.
-
20.00–0.00
Večerní společenský program
-
15. 5. 2023 AldisZahájení večera, slavnostní vyhlášení výsledků soutěží Zlatý erb
-
15. 5. 2023 AldisHudební vystoupení: Elvis from Prague s doprovodem
-
15. 5. 2023 AldisVystoupení hudební skupiny Major Major